mandag den 25. juni 2012

Lidt mere fra Ellipsehaverne

En smule billeder kom der da ud af turen i Ellipsehaverne, vi besøgte i sidste uge.  
Både de indre billeder, der har lagret sig i hukommelsen (dem er der nu masser af) men også de som kommer her...
På smukkeste vis, står en række lindetræer og skaber rum og ramme, om den imødekommende gårdsplads.

Driverhuset med vin, tomater og en klatrende skønhed jeg aldrig har set før.
På efterfølgende billede, et udsnit af det lange staudebed.
Jeg kan rigtig godt lide den ro der er hersker over bedene og så selvfølgeligt, 
at planterne også er valgt, ud fra årstidernes skiften.  

Et haverum jeg var meget betaget af. Smukt og enkelt. 

Nok er jeg vild med den gennemført haveplan, men de små detaljer fangede også mit blik.
Som dette lille mosbelagte trug der stille hvisker med... 

 Eller den store rustikke planteurne på billederne her.

Og til sidst græsserne, som Kjeld Slot så ofte taler varmt om.

- Og dét forstår man jo godt. 

8 kommentarer:

Landbohaven sagde ...

Tak for turen igennem haven.
Smukke billeder.
Ha´ en god aften.

Landliggeren sagde ...

Ingen tvivl om, at lige den have er super inspirerende. Der ville jeg også gerne have været!

Rigtig god aften
Birgitte

Birgitte sagde ...

Hej. Mange tak for rundvisningen. Jeg kunne også godt tænke mig at besøge denne have. Det ser godt ud.

Jette sagde ...

Hej Karina.dejlige billeder fra haven.må planlægge det næste år,så jeg selv kan opleve den.God aften Jette

Høneballehaven sagde ...

Fine billeder fra Elipsehaven, det ser godt ud. Tak for turen.

Frk. Ernst sagde ...

Super billeder af en utrolig flot og gennemført have. Tak for turen...
Hilsen Susanne

Bente sagde ...

Det ser spændende ud. Så også tak for turen herfra!

Tim Skovrup sagde ...

gode billeder, Kjeld's have er virkelig et besøg værd for dem som ikke har været der endnu ;)